Tuesday 7 May 2013

KALAM TAZKIRAH


REnungan sejenak bersama,Hayati lah.berfikir lah sejenak..Jadilah hambanya allah yg bersyukur,,BIla hati kita melihat dari dimensi akhirat.Insyaalah hati kita akan sentiasa mengingati allah. Ambil masa sekejap MENGHAYATI hadis ini.

Dalam Hadis yang diriwatkan oleh Imam Muslim >>

'Pada hari Akhirat kelak'allah bawa orang yang paling derita dalam dunia ini,kemudian allah ambil dia dan masukkan dia kedalam syurga walaupon sekejap kemudian allah keluarkan dia dari celupan itu kemudian bertanya kepada si fulan adakah kau pernah rasa derita hidup ini wahai si fulan?,maka jawab si fulan ak tidak pernah merasapon derita hidup.begitulah hanya sekejap di masukkan kedalam syurga si fulan itu sekelip mata lupa akan derita hidup,,'' kemudian allah ambil orang yang paling mendapat nikmat di dunia ini kemudian allah masukkan dia kedalam neraka walaupon sekejap kemudian allah keluarkan dia dari celupan itu dan kemudianya bertanya kpd si fulan ada kau pernah merasa nikmat di dalam dunia ini ? maka jawab si fulan ak tidak pernah merasa nikmat di dunia ini,begitulah apabila sekejap sahaja di campakkan ke dalam neraka manusia itu akn lupa segala kisah nikmat di dalam dunia ini.. ''

wahai teman2 ingat lah nikmat kurnian tuhan..jadi lah hamba allah yg bersyukur.bukan kekayaan itu menjadi pengukur kepada kenikmatan kebahagian hidup .tetapi nikmat yang sebenar ialah hati yang lapang dan sentiasa merasa tenang ^_^ ..




Bersyukur wahai rakan-rakan di kasihi sekalian..bergantunglah kita sepenuhnya kepada allah ..

No comments: